3 σημάδια ότι χρειάζεσαι περισσότερη πρωτεΐνη

Το σώμα μας χρειάζεται πρωτεΐνη για να κάνει σχεδόν οτιδήποτε. Είναι το βασικό συστατικό κάθε κυττάρου, είτε μιλάμε για το δέρμα, είτε για τα οστά, τα μαλλιά ή τους χόνδρους. Είναι, λοιπόν, σημαντικό να την προμηθεύουμε στον οργανισμό μας μέσω της διατροφής κάθε μέρα.

Η ποσότητα που χρειάζεται το σώμα του καθενός εξαρτάται από παράγοντες όπως το φύλο, η ηλικία, το σωματικό βάρος, το ύψος και το πόσο δραστήριος είναι. Ο γενικός κανόνας είναι ότι πρέπει να τρώμε 0,8 γραμμάρια πρωτεΐνης για κάθε κιλό του βάρους μας -κάτι που θεωρείται απολύτως εφικτό και αναμενόμενο για όποιον ακολουθεί μια ισορροπημένη διατροφή.

Κάτι γλυκό παρακαλώ!

Η πρωτεΐνη μεταβολίζεται με πιο αργούς ρυθμούς σε σχέση με τους υδατάνθρακες, γι’ αυτό εάν τρως κυρίως υδατάνθρακες και λιγότερη πρωτεΐνη, χωνεύεις γρήγορα και αυξάνονται απότομα τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα. Αυτό ακολουθείται από εξίσου απότομη πτώση των επιπέδων του σακχάρου, κάτι που προκαλεί την επιθυμία για κάτι γλυκό. Αντίθετα, τρώγοντας αρκετή πρωτεΐνη, μαζί με τους υδατάνθρακες, η διαδικασία της πέψης γίνεται πιο αργά και το σάκχαρο παραμένει σταθερό.

Αδύναμα μαλλιά και νύχια

Tα μαλλιά αποτελούνται κυρίως από κερατίνη, η οποία είναι μια μορφή πρωτεΐνης. Εάν δεν παίρνεις αρκετή για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να διαπιστώσεις ότι αρχίζουν να αδυνατίζουν ή ακόμα και να πέφτουν. Ο λόγος είναι ότι ο οργανισμός προσπαθεί να αξιοποιήσει τη μικρή ποσότητα πρωτεΐνης που διαθέτει για πιο σημαντικά πράγματα, στερώντας τη από όσα δεν έχουν και μεγάλη σημασία στην επιβίωση, όπως τα μαλλιά. Η πρωτεΐνη είναι δομικό υλικό και των νυχιών αλλά και του δέρματος. Χωρίς αυτήν, τα νύχια αδυνατίζουν και στο δέρμα εμφανίζονται προβλήματα όπως ξηρότητα, εξανθήματα κ.λπ.

Μόνιμη κούραση

Εάν δεν φας πρωτεΐνη συστηματικά, είναι πιθανό ο οργανισμός να αρχίσει να στερεί την πρωτεΐνη από τους μυς για να την παρέχει στα ζωτικά όργανα, κάτι που θα σε κάνει να νιώθεις κουρασμένη και χωρίς ενέργεια.

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας