Μύδια στο φούρνο με ρύζι και πατάτες

Τα μύδια είναι ιδιαίτερα στο μαγείρεμα αλλά τόσο νόστιμα και ωφέλιμα… Περιέχουν πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, στις οποίες απαντώνται όλα τα αμινοξέα. Είναι μέτρια σε θερμίδες αφού σε ποσότητα 85 γρ. παρέχουν 146 θερμίδες. Η περιεκτικότητα τους σε λίπη είναι χαμηλή κάτι που τα καθιστά πιο υγιεινά σε σχέση με το κόκκινο κρέας που είναι υψηλό σε λιπαρά και ειδικά κορεσμένα όπως και σε υδατάνθρακες. Επιπλέον έχουν πολύ χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (4) και είναι κατάλληλη τροφή για διαβητικούς.

Η λιχουδιά αυτή περιέχει εντυπωσιακά υψηλή περιεκτικότητα σε ανόργανα άλατα και θα ενισχύσετε την πρόσληψη βιταμινών, ιδιαίτερα της βιταμίνης Β12, Β1, Β2, βιταμίνης Α, βιταμίνης D και βιταμίνης C. Οπότε τρέξτε στην κουζίνα για να ετοιμάσετε ένα λαχταριστό πιάτο.

Τα υλικά μου
600 γραμμ. φρέσκα μύδια
4 μέτριες πατάτες
200 γραμμ. ρύζι μακρύκοκκο
1 κρεμμύδι
1 κ.σ. ελαιόλαδο
αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Πες μου τι κάνουμε
Αλείφετε το πυρέξ ή το ταψί που θα χρησιμοποιήσετε με ελαιόλαδο. Καθαρίζετε τις πατάτες και τις κόβετε σε φέτες. Τις πλένετε με άφθονο νερό και τις στρώνετε στο πυρέξ. Ρίχνετε αλάτι και πιπέρι. Καθαρίζετε το κρεμμύδι και το κόβετε σε ροδέλες τις οποίες βάζετε πάνω από τις πατάτες.

Στην συνέχεια καθαρίζετε καλά τα μύδια ξύνοντας με μαχαίρι το κέλυφός τους και αφαιρείτε τα μουστάκια τους. Τα ξεπλένετε καλά με άφθονο νερό, τα αχνίζετε περίπου για 3΄-4΄ και πετάτε όσα δεν ανοίξουν. Τα βάζετε και αυτά στο πυρέξ. Ρίχνετε το ρύζι πάνω από τα μύδια και τέλος προσθέτετε το ζωμό, ο οποίος πρέπει να καλύψει εντελώς τα υλικά. Αν χρειαστεί, συμπληρώνετε με λίγο νερό.

Προθερμαίνετε το φούρνο στους 180ο C και ψήνετε για 40′. Στη διάρκεια του ψησίματος ελέγχετε τα υγρά του φαγητού και αν χρειάζεται, προσθέτετε λίγο ακόμα νερό.

 

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας