Οι 12 τροφές που μας προστατεύουν από τον ήλιο

Η λύση για να προφυλαχθούμε αποτελεσματικά από τη UV ακτινοβολία δεν βρίσκεται μόνο στις αντιηλιακές κρέμες, αλλά και στην διατροφή μας. Τώρα που η θερμοκρασία ανεβαίνει, δείτε τι πρέπει να τρώτε και απολαύστε αμέριμνοι τη βόλτα σας στην παραλία. Εντάξει, φορέστε και ένα καπελάκι…

Ψάρια: Επενδύστε σε λιπαρά ψάρια που είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα με αντιφλεγμονώδη δράση. Σύμφωνα με έρευνες, η τακτική κατανάλωσή τους βοηθά στην προστασία των κυττάρων από τις ελεύθερες ρίζες.

Σοκολάτα: Μπορείτε να την καταναλώνετε χωρίς ενοχές (μην το παρακάνετε όμως) αφού είναι πλούσια σε ωφέλιμα φλαβονοειδή. Μάλιστα, η μαύρη σοκολάτα περιέχει 8 φορές περισσότερα αντιοξειδωτικά.

Ντομάτες: Προστατεύουν το δέρμα από εγκαύματα, καθώς περιέχουν ουσίες που  εμποδίζουν τη γήρανση του δέρματος. Για καλύτερα αποτελέσματα κατανάλωσέ τες ωμές.

Πράσινο Τσάι: Εκτός του ότι τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, ενεργοποιεί το μεταβολισμό, καθαρίζει το δέρμα, και βοηθά στην ανακούφιση από εγκαύματα. Με 2 φλιτζάνια την ημέρα, θα δεις αποτελέσματα.

Σκόρδο: Μπορεί να μυρίζει έντονα ωστόσο όχι μόνο βοηθά στην αποτοξίνωση και στη μείωση της δυσπεψίας, αλλά προστατεύει το δέρμα από τη γήρανση που προκαλεί η ακτινοβολία UV. Περιέχει αντιοξειδωτικές ουσίες και έχει θεραπευτικές ικανότητες που μάχονται τις ελεύθερες ρίζες που εισέρχονται στο σώμα λόγω του ήλιου.

Πράσινα λαχανικά: Σπανάκι, σέσκουλο, βότανα, μαϊντανός, βασιλικός, μαρούλι και άλλα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες που μάχονται τις ελεύθερες ρίζες, ενώ θεωρούνται άριστη πηγή καροτενοειδών και πολυφαινολών που αποτελούν φυσική ασπίδα κατά της ακτινοβολίας UV.

Αλόη: Είναι γνωστό πως ανακουφίζει από εγκαύματα και λειαίνει τις ρυτίδες. Σε μορφή ροφήματος έχει εκπληκτικές ικανότητες! Θεραπεύει τους κατεστραμμένους ιστούς και τα κύτταρα της επιδερμίδας, και μάλιστα είναι ιδιαίτερα γευστική.

Ελαιόλαδο: Οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες του ελαιολάδου βοηθούν στην προστασία από τον ήλιο και μειώνουν  την ερυθρότητα του δέρματος μετά την έκθεση στον ήλιο κατά 35%.

Ρόδια: Οι σπόροι ροδιού περιέχουν πολυφαινόλες που προστατεύουν το δέρμα από τις ακτίνες UVA και UVB.

Εσπεριδοειδή: Τα εσπεριδοειδή όπως τα πορτοκάλια και τα grapefruit περιέχουν συστατικά που προστατεύουν τα κύτταρα του δέρματος, γι’ αυτό και χρησιμοποιούνται συχνά και στα καλλυντικά μας.

Καρότα: Τα καρότα βοηθούν στην προστασία από εγκαύματα χάρη στις αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες. Κατανάλωσέ τα ωμά ή σε μορφή χυμού μαζί με άλλα φρούτα.

Πιπεριές: Προτιμήστε τις κόκκινες. Γιατί; Επειδή έχουν λυκοπένιο, μια φυσική χρωστική ουσία (θα τη βρείτε και στις ντομάτες) που, σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, προφυλάσσει από ερεθισμούς που οφείλονται στις υπεριώδεις ακτίνες, όπως το ερύθημα. Επιπλέον η β-καροτίνη (καροτενοειδές που βρίσκεται όχι μόνο στα κόκκινα φρούτα και λαχανικά αλλά και στα πορτοκαλί) μειώνει τις πιθανότητες σοβαρών ηλιακών εγκαυμάτων.

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας