Και το superfood της εβδομάδας πάει στα δαμάσκηνα!

Πάντα θυμάμαι τον εαυτό μου να τρώω αποξηραμένα δαμάσκηνα λόγω της πλούσιας ποσότητας σιδήρου που περιέχουν. Μεγαλώνοντας έμαθα ότι αυτή η φήμη, όπως και οι περισσότερες φήμες, είναι λίγο αναληθής. Στην πραγματικότητα, αυτό το νόστιμο σνακ φρούτου περιέχει μια αξιοπρεπή ποσότητα σιδήρου, αλλά όχι τόσο όσο νόμιζα. Ωστόσο η ικανότητα των δαμάσκηνων να αυξάνουν την απορρόφηση του σιδήρου στο σώμα έχει τεκμηριωθεί (ναι αυτό το στοιχείο δεν μπορεί να μου το καταρρίψει κανείς) και μπορεί να σχετίζεται με τη βιταμίνη C, την οποία περιέχουν σε αφθονία.

Επιπλέον, τα δαμάσκηνα είναι πλούσια πηγή βιταμινών Κ και Α, νιασίνης, ριβοφλαβίνης και βιταμίνης Β-6. Όσον αφορά τα μέταλλα, σημειώστε ασβέστιο, ψευδάργυρο, χαλκό, μαγγάνιο και φώσφορο. Το κάλιο είναι ένα άλλο ακόμη συστατικό που μπορείτε να βρείτε στα δαμάσκηνα και βοηθά στην καλή αρτηριακή πίεση.

Κέικ με δαμάσκηνα

Ομορφιά μου εσύ…

Εάν η Χιονάτη ήταν από τα αγαπημένα σας παραμύθια – ξέρετε, καθρέφτη καθρεφτάκι μου – τα αποξηραμένα δαμάσκηνα είναι μια καλή πηγή βήτα καροτίνης η οποία καταπολεμά τα σημάδια της γήρανσης. Το δαμάσκηνο περιέχει μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικών και υψηλές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που προάγει την ελαστικότητα του δέρματος και μειώνει τη βλάβη από τον ήλιο. Τα μαλλιά σας θα σας ευχαριστούν αν τρώτε δαμάσκηνα, καθώς η περιεκτικότητα σε σίδηρο σε αυτά τα φρούτα βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και προάγει ισχυρότερη και παχύτερη τρίχα.

Τα δαμάσκηνα είναι επίσης πλούσια σε υδατάνθρακες, περιέχουν πολύ λίγες πρωτεΐνες και σχεδόν καθόλου λίπος. Προστατεύουν από ασθένειες όπως ο καρκίνος, τον εγκέφαλο από τη βλάβη των ελεύθερων ριζών, αλλά μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην πρόληψη χρόνιων παθήσεων όπως είναι οι καρδιαγγειακές παθήσεις.

Κοτόπουλο με δαμάσκηνα

Αρρώστιες μακριά!

Εάν θέλετε να χάσετε βάρος, τα δαμάσκηνα είναι η σωστή επιλογή. Ως… καθαρτικό, τα δαμάσκηνα διατηρούν την πείνα σας σε χαμηλά επίπεδα, αν και είναι υψηλά σε θερμίδες (περίπου 240 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια), οπότε η κατανάλωση τους πρέπει να γίνεται με μέτρο. Η διαλυτή ίνα στα δαμάσκηνα σας βοηθά να αισθάνεστε χορτασμένοι μετά από ένα γεύμα, και επίσης παρέχει οφέλη για την υγεία για όσους πάσχουν από δυσκοιλιότητα. Οι διαλυτές ίνες συμβάλλουν επίσης στη μείωση της χοληστερόλης. Παράλληλα, διατηρούν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σταθερά και μπορούν να αποτρέψουν τον διαβήτη τύπου 2 εξαιτίας της περιεκτικότητας σε σορβιτόλη.

Με την κατανάλωση δαμάσκηνων έχετε βελτιωμένη υγεία των οστών και μειώνετε τον κίνδυνο οστεοπόρωσης, λόγω της πλούσιας περιεκτικότητας φαινοϊκών και φλαβονοειδών ενώσεων, όπως και λόγω της υψηλής συγκέντρωσης του στοιχείου βορίου που παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη της οστεοπόρωσης και της οστεοπενίας.

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας